28.04.2013

Ciasto z bananami




Fotogeniczność nie jest może najmocniejszą stroną tego deseru, ale za to smak.......mmmmm <3
Kochani,
Tak jak obiecałam:
przepis na cudowny deser, dla którego...nie mam jeszcze nazwy.
Po prostu zrobiłam coś, co nie wymagało ode mnie szczególnego wysiłku w postaci 3 - minutowego spaceru do najbliższego sklepu;) Czyli biorę to, co mam pod ręką :)
Ciasto kruche, banan, resztka masy krówkowej Kajmak i ser mascaropne ze śmietanką 30%...odkąd wszyscy w domu pokochaliśmy tiramisu, ser mascaropne jest w mojej lodówce prawie zawsze.

Przygotowuję:
2 pełne szklanki mąki pszennej
200 g zimnego masła
2 żółtka
3/4 filiżanki cukru pudru
1-2 banany
3 łyżki stołowe masy krówkowej Kajmak z puszki
250 ml śmietanki 30% Łowicz
250 g serka mascarpone
1 saszetka "Śmietanfix"

Ciasto kruche:
Mąkę siekam nożem z zimnym masłem, dodaję połowę przygotowanego cukru pudru, następnie 2 żółtka i szybko zagniatam ciasto. Owijam folią i wstawiam na pół godziny do lodówki.
Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni, grzałki góra i dół. Po pół godziny wyjmuję z lodówki ciasto, rozwałkowuję lekko w zależności od kształtu formy. Formę smaruję masełkiem, obsypuję lekko mąką i wkładam rozwałkowane ciasto. Nakłuwam patyczkiem i przykrywam folią aluminiową, na którą wysypuję np. groch dla obciążenia - chodzi o to, by ciasto nie wyrosło " w górki", tylko jego powierzchnia była w miarę płaska. Piekę 10 minut, potem zdejmuję folię z grochem i jeszcze dopiekam ok. 5 minut (ten pomysł zaczerpnęłam z http://artkulinaria.pl, gdzie czasem zaglądam).
Upieczone ciasto zostawiam do wystygnięcia.
Na wystudzonym cieście rozsmarowuję masę krówkową (cienką warstwę dla normalnych kubków smakowych, grubszą - dla miłośników słodkości). Banany kroję nie cienkie plastry, układam na masie.
Przygotowuję masę serową podobnie jak tutaj , oczywiście z ilości składników, które są przygotowane dla naszego przepisu. Gotową masę serkową wykładam na warstwę bananów. Formę z ciastem owiniętą folią (by nie przenikały zapachy) wkładam do lodówki, żeby wszystko fajnie sobie stężało.
Potem wyjmuję i jeeeeemmmmyyyyy!!! :)

Smaczności!!!

p.s. Jaki macie pomysł na nazwę takiego deseru?

































pics by me

12 komentarzy:

  1. Banany pod pierzynka.Lub Banany pod chmurką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie :))) I jak zmysłowo :)
      Dziękuję

      Usuń
  2. W nagrodę poproszę kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ proszę Lewa czy Prawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lewa :))) Mam Cię Ślicznotko! Mail do Ciebie piszę...:)

      Usuń
  4. Wow that looks amazing! I'm definitely going to try that recipe soon!

    Moda from Dusk 'til Dawn xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. it looks good but testes much better! :)
      xx

      Usuń
  5. chyba porzucę dietę :)
    jestem tu pierwszy raz i widzę ze będę częściej.
    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta? nie znam tego słowa ;)) Zapraszam do zaglądania i zachęcam do zrobienia ciasta! Pzdr

      Usuń