13.10.2013

Chajzer - krótka historia kompleksu


Widzieliście ostatni hit internetów "Młody Chajzer vs jakieś tam ludziki na jakiejś tam imprezie faszion"?
Zapewne zalogowani użytkownicy tak, ale zakładam, że masa ludzi spoza blogosfery niekoniecznie. I bardzo dobrze! I powiadam Wam:  pozostańcie w tej niewiedzy :) Szum nakręcony wokół nagrania, do którego linku tu nie wrzucę, bo mi Chajzer młody za to nie zapłacił, a Hans Kloss swoje ciuchy sprezentował komuś innemu...otóż ten szum jest dla mnie trochę niepojęty i jedynie mam czelność stwierdzić, że jaki dziennikarz i stacja, takie wywiady i tacy bohaterowie tychże reportaży. Tematu nie rozwijam, by nie dmuchać balona, który i tak szybciej pierdnął wypuszczanym z siebie powietrzem, niż był dmuchany. My, Polacy, bo wszyscy Polacy to wielka rodzina, starszy czy młodszy i tak dalej...my po prostu mamy to we krwi i w genach, z dziada pradziada. Te kompleksy mamy. Mieszko I dał temu początek, dlatego Dobrawę za żonę pojął. Młódkę i do tego zza miedzy. Bo czemu to niby facet, w dodatku królem będąc, dziecko obcego do rodziny wkręca? Z kompleksów, powiadam Wam: z kompleksów. Więc my, Polacy, chłopak czy dziewczyna dowalić innym lubimy. Kaczyńskiemu, że jakoś tam słowa hymnu pokręcił, Edycie G. za pokręcenie melodii, Kwaśniewskiemu, że jak nie pił, to był zbyt elegancki, a jak się napił, to rosyjska mowa nie miała przed nim żadnych tajemnic, wot takoj maładiec! Niektórzy do dziś mu dziękują za chorobę filipińską, bo jakoż to subtelniej i bardziej światowo brzmi niż po prostu zwykła nasza polska i prostacka najebka?
No ładniej, ot co.
Ewa Minge wystawia się na przykład, proszę ja Was, na nowojorskim tygodniu mody, ale przecież zupełnie niedawno Polska brukowa żyła jej angielszczyzną rodem z polskiej komedii "Job czyli ostatnia szara komórka":
Can I ask your adress?
– Jaki dres?
– Your adress.
– A! yyy... To nie jest dres. To zamszyk.
– Oh no. Address. A-ddre-ss.
– Nie, nie. Znaczy „no”. Zamszyk. Zam-szyk. Zamszyk
Choc u Minge chodziło raczej o cotton ;)
No i co? Wszyscy wokół boki zrywali, obśmiewali rude pukle Mingowej i jej braki lingwistyczne, a ona sobie w najlepsze robi swoje, dress'y, znaczy: suknie cudne produkuje i wystawia je na najbardziej prestiżowych week'ach świata. A przeciętny Polak wciąż boki zrywa, siedząc sobie na zapyziałym tapczanie pamiętającym jeszcze czasy, jak to Dobrawa Mieszka naszego na młodszego chciała wymienić. Czasem z tapczanu wstanie, by po dywaniki do "juska" jechać, czasem do "liroja merlina", a w garażu stoi "renałt". W szafie u niego najwyżej ciuch z Zary, a i tak to jest szaleństwo modowe. Ale najważniejsze, że za chwilkę znów ktoś zaliczy wpadkę i radość będzie wielka, bo żyjemy w czasach, kiedy obśmiewanie cudzych potknięć stało się sztuką. Polska więc, jak jedna wielka rodzina będzie turlać się w salwach śmiechu. Tylko zapyziały tapczan wciąż ten sam. Zapyziała dusza zresztą też.
A propo's Zary - gdyby zarowej historii bliżej się przyjrzeć, to aż dziwne, że właśnie w Polsce robi tak oszałamiającą karierę -  kilkanaście lat temu, w bogatej jeszcze wtedy Grecji, była to sieciówka, jak to moja sąsiadka a'la Greczynka mówi, "dla plebsu". Komentarze w tej sprawie mile widziane.


A ja? Nie jestem wolna od grzechów rzeczonych powyżej. Ale mam świadomość ich istnienia. To dużo, bo pozwala zauważyć, że świat jest cudownym mixem nie tylko spektakularnych porażek, ale przede wszystkim wspaniałych sukcesów i rozwoju myśli ludzkiej (Jezu, mogłabym jakieś warsztaty z filozofii poprowadzić, hehe). Kilka dni temu wręczono Nobla w dziedzinie literatury, trochę wcześniej za odkrycia w świecie fizyki... i jakoś nie stało się to tematem przewodnim internetu ani reportażu młodego Chajzera. A szkoda. Bo ktoś, kogo ojciec zarabiał reklamując proszki do prania niczym niszowa szafiarka, miałby szansę na pokazanie światu innego oblicza niż tylko głupkowatego dziennikarza na nieliczących się imprezach.

Miłego!!!








36 komentarzy:

  1. Najpierw pierwszy komentarz zostawiam pt " Gdzie Ty byłaś ?" hahah :)) Teraz i ide czytac post :)) i wróce :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, Alicjo, no powiem tak - bloguję w wolnych chwilach, a tych ostatnio baardzo mało :) Jako doradca finansowy mam teraz mnóstwo pracy i to jest mój priorytet :) dobra, lecę do Twego następnego wpisu :)

      Usuń
  2. Po raz trzeci ... dzisiaj po raz trzeci (nie- do- wia- ry ) ale po raz trzeci pisze dzisiaj te słowa bo napotykam ten sam temat ... to na blogu u mojej córki http://macebelive.blogspot.com, to na facebooku ...i nie chodzi mi tu wcale o Chajzera i jego podpuchy biednych blogerów , ale o nasze " swiatowe zycie Polaka ... " ...no to tu też napisze .... że nasz naród , to nie Coco Chanel jak inne swiatowe narody a Coco Dżambo .. niestety ...czesto tez mylone z tym pierwszym :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicja, wiesz, ja to nazwałam trochę mniej finezyjnie, troszkę mniej artystycznie, ale mam wrażenie, że mówimy o tym samym. Dzięki za Twoje przemyślenia :) Bardzo mocno ściskam :)

      Usuń
  3. Zapomniałaś napisać o Baczyńskiej , która złą sukienkę uszyła Zielińskiej i Tomkowi Tomaotomo ,że założył zasłonę Książkiewicz :-) Ach szkoda gadać.. Doskonale to ujęłaś :-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieto!! Jak Ty świetnie ubrałaś w słowa moje biedne myśli tłukące od kilku dni po makówce!! Polaków portret własny. Jesteśmy chyba najbardziej wrednym i krytycznie nastawionym narodem, przy okazji najlepiej wychodzi nam zajmowanie się pierdołami tak PIERDOŁAMI niż poważnymi i trudnymi tematami i problemami.
    Wiesz Kochana tęskniłam za Twoimi wpisami, wiem że jesteś bardzo zajęta...no ale brak mi Cię tutaj!

    OdpowiedzUsuń

  5. a ja mam troszkę odmienne zdanie na ten temat..oglądałam to i było to żenujące, prawda, nie trzeba od razu znać się na największych modowego świata, no ale żeby takich rzeczy nie wiedzieć..ubrać się fajnie może każdy ale nie oznacza to, że jak jesteś fajnie ubrany to i jakąś wiedzę posiadasz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ ja też mam takie zdanie: to było żenujące, z tym się zgadzam. Nie chodziło mi jednak w tym wpisie o napiętnowanie głupoty, bo zostało to już zrobione przez tysiące innych ludzi. Bardziej chodzi mi o to, że właśnie pokazywanie i rozprzestrzenianie głupoty stało się środkiem do budowania własnego poczucia wartości, a to już niestety jest groźne i nie najlepiej świadczy o nas samych. Bo skoro prawdziwa jest teza, że jestem zajebista, bo nie jestem tak głupia, jak ludziki z materiału Chajzera, to chyba jako ludzkość robimy krok do tyłu, prawda?

      Usuń
  6. Piękna stylizacja i ciekawy post kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. po pierwsze swietny look po drugie genialny tekst po trzecie zgadzam sie ale mam jedno ale- niech to i bedzie ustawione jaka TV takie wywiady i manipulacje ale jak sie ktos za bardzo chce pchac to sie właśnie takie rzeczy wydziewaja :) wiadomo co to znaczy chajzer w mieszance z TVN i sam TVN uciekac i tyle nigdy na dobre to nie wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale wiesz jak to jest - pragnienie sławy niejednemu już zawróciło w głowie, a nieliczni nawet z głupawki sukces ukuli :) Prawda jest też taka, że TVN schodzi na psy i nie od dziś wiadomo, że to bardzo stronnicza stacja.

      Usuń
  8. świetna stylizacja:)
    śliczne zdjęcia:)
    http://ffashioniinspirationn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post i stylizacja:))genialne szpilki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze prawi, wódki jej polać!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne masz te futerkowe wdzianko, właśnie poszukuję podobnego :) Bardzo fajnie, na luzie i z klasą je zestawiłaś, podoba mi się :) Gorąco pozdrawiam i zapraszam do mnie :) Daria

    OdpowiedzUsuń
  12. nie chce mi się nawet komentować całej akcji, bo mam dość nietypowe zdanie do tego wszystkiego :P
    wyglądasz ślicznie <3

    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. It's a casual cool look
    xoxo
    www.welovefur.it

    OdpowiedzUsuń
  14. nice vest doll..
    I invite you to enter my Mignon Sunglasses Giveaway.
    http://www.beingbeautifulandpretty.com/2013/10/mignon-mignon-sunglasses-giveaway.html
    Keep in touch,
    www.beingbeautifulandpretty.com

    OdpowiedzUsuń

  15. Hej !
    Masz bardzo ciekawy blog. Chciałam Cie zaprosić na mój blog. Jeśli tylko chcesz możemy dodać się do obserwowanych. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  16. WSPANIALE!!

    wielkie pozdrowienia:*
    OLA

    OdpowiedzUsuń
  17. WSPANIAŁE ZESTAWIENIE
    super!!

    ♥ ♥ ♥ ♥
    pozdrawiam:*
    OLA

    OdpowiedzUsuń
  18. I love your post and blog :) Your style is adorable <333 X Anna

    www.fashionanna.com

    OdpowiedzUsuń
  19. nice look, dear!
    I invite you to my international giveaway
    you can win the new fragrance from Moschino!
    http://chillychickblog.blogspot.sk

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej !
    Masz bardzo ciekawy blog. Chciałam Cie zaprosić na mój blog. Jeśli tylko chcesz możemy dodać się do obserwowanych. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  21. No proszę, nie dość że śliczna to jeszcze inteligentnie pisze... :)))
    Najbardziej podoba mi się puenta...jaka telewizja... tacy dziennikarze...takie tematy..
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  22. światy blog :)
    Zapraszam do mnie http://anitaa-fotografie.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  23. pięknie;)
    zapraszam do mnie------>http://redlips-evelinafashion.blogspot.com/
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nam Polakom brakuje dystansu do siebie, przecież tu chodziło wyłącznie o nakręcenie zabawnego reportażu a że przy okazji wypełzła na wierzch rażąca niewiedza?... no cóż :-) obciach dla tych ludzi ale więcej luzu!!! Poza tym gdy ktoś wyzbyty jest kompleksów nie reaguje w sposób tak nerwowy jak zareagowało na reportaż środowisko blogerów ;-D A tak przy okazji Mieszko I nie był królem tylko księciem ;-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. kOCHANA to nie renałt stoi w garażu tylko renuar ale koniecznie megane! A poza tym święte słowa. Ale co TY tak jakos mało piszesz ? Brak mi.Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.:*

    OdpowiedzUsuń
  26. You have an amazing !!
    Would you like to follow each other on GFC? I wait for you in my blog!!

    http://modee13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Good morning beautiful!! Thank you for your sweety coment!!
    Your look is ideal and fresh :)
    I've started with a new photographer "Ivan Montero"
    Come to enjoy our new creation :)
    http://peaceinmyshoes.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  28. Love your blog!!
    Started following your blog via GFC and Bloglovin, would you like to follow me?

    xx
    http://magicalsergiofashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Dużo racji w Twoim poście. To wszystko wynika z naszej mentalności. Aby ona się zmieniła potrzeba jeszcze kilku pokoleń. Dlaczego nie ma dalszych postów. Fajnie się do Ciebie wpadało. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń